RuEn

рубрика "Социальное развитие"

Формирование научно-образовательных ценностей в системе мотивации молодежи

Мельничук М.В., Грузина Ю.М., Фирсова И.А.

Том 12, №6, 2019

Мельничук М.В., Грузина Ю.М., Фирсова И.А. Формирование научно-образовательных ценностей в системе мотивации молодежи // Экономические и социальные перемены: факты, тенденции, прогноз. 2019. Т. 12. № 6. C. 260–275. DOI: 10.15838/esc.2019.6.66.15

DOI: 10.15838/esc.2019.6.66.15

  1. Костина Е.Ю., Орлова Н.А., Панфилова А.О. Состояние системы ценностей как фактор аномии в современном российском обществе // Вестник РУДН. Сер. «Социология». 2018. Т.18. № 4. С. 719-730.
  2. Кретов А.Ю. Государственная молодежная политика в современной России: формирование приоритетов и механизмов реализации // Среднерусский вестник общественных наук. Сер. «Политология». 2017. Т. 12. № 1. С. 178-184.
  3. Коряковцева О.А. Государственная молодежная политика в современной России: развитие гражданской активности // Вестник КГУ им. Некрасова. 2013. № 2. С. 170-173.
  4. Hung S.Y., Durcikova A., Lai H.M., Lin W.M. The influence of intrinsic and extrinsic motivation on individuals' knowledge sharing behavior. International Journal of Human-Computer Studies, 2011, vol. 69(6), pp. 415-427.
  5. Roser M., Martin. J. A Better World. Available at: https://www.oxfordmartin.ox.ac.uk/blog/its-a-cold-hard-fact-our-world-is-becoming-a-better-place/
  6. How can we embrace the opportunities of the Fourth Industrial Revolution? The Deloitte Global Millennial Survey 2019. Available at: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html
  7. Three Ways Young People Are Changing the World. World Economic Forum 2016, Davos. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2014/09/three-ways-young-people-changing-world/
  8. Dafflon D. Youth in Russia – The portrait of a Generation in Transition. A research report by the Swiss Academy for Development (SAD), 2009. P.22.
  9. Aithal S. Creating Innovators Through Setting Up Organizational Vision, Mission, and Core Values: a Strategic Model in Higher Education. Available at: https://mpra.ub.uni-muenchen.de/71954/ MPRA Paper No. 71954
  10. Bell S. Project based learning for the 21st century; Skills for the future. Clearing House, 2010, vol. 83, pp. 39-43. Available at: http://dx.doi.org/10.1080/00098650903505415
  11. Lei S.A. Intrinsic and extrinsic motivation: evaluating benefits and drawbacks from college instructors’ perspectives. Journal of Instructional Psychology, 2010, vol. 37, pp. 153-160.
  12. Kim K.H., Hull M.F. Effects of motivation, ACT/SAT, GPA, and SES on college choice for academically advanced students and other students. World Journal of Educational Research (Online), 2015, vol. 2, no. 2. Available at: https://pdfs.semanticscholar.org/3df2/222
  13. Crandell T.L., Crandell, C.H., Vander Zanden J.W. Human Development (10th edition). New York: McGraw-Hill, 2012.
  14. How People Learn II: Learners, Contexts, and Cultures. 2018. Available at: https://www.informalscience.org/sites/default/files/how%20people%20lear %20ii.pdf
  15. Абдрахимова Р.Г. Искаженное восприятие системы ценностей современным обществом в контексте проблемы социальной апатии // Инновационная наука. 2015. №1-2. С. 157.
  16. Deci E.L., Ryan R.M. The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 2000, vol. 11, pp. 227–268.
  17. Jang H. Supporting students’ motivation, engagement, and learning during an uninteresting activity. Journal of Educational Psychology, 2008, vol.100, pp.798–811. doi: 10.1037/a0012841.CrossRefGoogle Scholar
  18. Deci E.L., Ryan R.M. Motivation, Personality, and Development Within Embedded Social Contexts: An Overview of Self-Determination Theory. In: The Oxford Handbook of Human Motivation. 2012. Available at: 10.1093/oxfordhb/9780195399820.013.0006.
  19. Su Y.-L., Reeve J. A meta-analysis of the effectiveness of intervention programs designed to support autonomy. Educational Psychology Review, 2011, vol. 23, pp. 159–188. DOI: 10.1007/s10648-010-9142-7.
  20. Nicholson L.J., Putwain D.W. The importance of psychological need satisfaction in educational re-engagement. Research Papers in Education, 2018, vol. 33 (2), pp. 169-186.
  21. Litalien D., Guay F., Morin A. Motivation for PhD studies: scale development and validation. Learning and Individual Differences, 2015, no. 41. DOI: 10.1016/j.lindif.2015.05.006.
  22. Nie Y., Chua B.L., Yeung A.S., Ryan R.M., Chan W.Y. The importance of autonomy support and the mediating role of work motivation for well-being. Testing self-determination theory in a Chinese work organisation. International Journal of Psychology, 2014. DOI: 10.1002/ijop.12110.
  23. Patall E.A., Cooper H., Robinson J.C. The effects of choice on intrinsic motivation and related outcomes: A meta-analysis of research findings. Psychological Bulletin, 2008, vol. 134, pp. 270–300. doi: 10.1037/0033-2909.134.2.270.
  24. Jenny M. Hellgren J., Lindberg S. Motivating students with authentic science experiences: changes in motivation for school science. Research in Science & Technological Education, 2017, vol. 35 (4), pp. 409-426.
  25. Ajzen I. The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 1991, vol. 50, no. 2, pp. 179-211. 10.1016/0749-5978(91)90020-T.
  26. Jang H., Reeve J., Deci E.L. Engaging students in learning activities: it’s not autonomy support or structure, but autonomy support and structure. Journal of Educational Psychology, 2010, vol. 102, pp. 588–600. DOI: 10.1037/a0019682.CrossRefGoogle Scholar
  27. Грузина Ю.М., Фирсова И.А. Механизмы стимулирования молодежи в реализации государственной молодежной политики в сфере науки, техники и инноваций // Самоуправление. 2019. № 3 (116). Т. 2. С. 86-90.
  28. Грузина Ю.М., Мельничук М.В. Анализ зарубежного опыта по формированию и развитию молодежной политики в сфере образования, науки и инноваций // Российский гуманитарный журнал. 2018. Т. 7. № 6. С.452-463.

Полная версия статьи

-->